Strategia marki Renault na lata 2021-2025
czwartek, 14 stycznia 2021Dzisiaj świat motoryzacyjny poznał plan strategiczny koncernu Renault. Nowa Fala - #RENAULUTION to plan na najbliższe 5 lat.
"Marka Renault, która sprzedała do tej pory ponad 300 tys. aut elektrycznych, nadal bardzo mocno będzie stawiała w najbliższych latach na rozwój elektromobilności. Do 2025 roku w ofercie Renault ma się znaleźć wiele modeli zelektryfikowanych i hybrydowych. - Chcemy wprowadzać nowoczesność do branży motoryzacyjnej. Już niedługo staniemy się marką, której wyróżnikiem będzie inteligentne wykorzystanie energii, ugruntujemy naszą pozycję w segmencie samochodów elektrycznych dzięki projektowi Electro Pole i będziemy inwestować w rozwój napędów wodorowych, aby nasza gama modelowa stała się do 2025 roku najbardziej ekologiczna na rynku - zapowiada Luca de Meo, prezes Grupy Renault. – Naszym znakiem szczególnym będą także zaawansowane technologie, opracowywane w ramach wewnętrznych prac rozwojowych i we współpracy ze spółką Software République. Nasz „otwarty ekosystem” ma na celu rozwijanie europejskiego know-how w tak kluczowych dziedzinach, jak dane czy cyberbezpieczeństwo. To z kolei da nam konkurencyjną przewagę jako marce usługowej, mającej w swojej ofercie zaawansowane usługi mobilne, z których możemy korzystać w samochodzie i poza nim – podkreśla szef koncernu,
Przewaga konkurencyjna Renault ma opierać się na trzech filarach. Po pierwsze, marka ma kojarzyć się z nowymi technologiami. Jak przekonuje producent, stworzony przez niego „ekosystem” ma na celu wyłonienie producentów samochodów i dostawców rozwiązań z zakresu mobilności nowej generacji. Ma to umożliwić marce Renault i jej partnerom m.in. budowanie europejskiego know-how oraz obronę niezależności w obszarze kluczowych technologii, takich jak big data czy elektronika. Dzięki nowym rozwiązaniom samochody Renault mają być wyposażone w najlepsze na rynku systemy oparte na sztucznej inteligencji i rozwiązania z dziedziny cyberbezpieczeństwa.
Renault chce także stać się marką „usługową”. Jak podkreśla firma w komunikacie, chce ona zapewnić klientom „optymalną łączność ze światem oraz zaawansowane technologicznie usługi montowane wyłącznie w samochodach Renault”. W 2022 roku Renault wprowadzi na rynek nowy system multimedialny My Link ze zintegrowaną wtyczką Google. Francuski koncern będzie pierwszą marką motoryzacyjną, w samochodach której usługi Google’a będą dostępne w modelach produkowanych seryjnie.
Firma poinformowała, że samochody marki będą generować wartość aż do końca trwania życia produktu dzięki fabryce Re-Factory we francuskim mieście Flins. Zakład będzie regenerował ponad 100 tys. samochodów używanych rocznie. Pojazdy użytkowe wyposażone w silniki wysokoprężne będą z kolei konwertowane na biogaz lub montowany będzie w nich w pełni elektryczny napęd. Działania te mają otworzyć przed francuskim producentem nowe możliwości biznesowe i stać się nowym źródłem przychodów.
Renault zamierza ponadto postawić na czystą energię. Firma zapowiada walkę z konkurencją w segmencie samochodów z napędem hybrydowym dzięki swojej technologii E-TECH. Marka deklaruje, że utrzyma pozycję lidera na rynku elektromobilności dzięki nowym rodzinom modeli, zaprojektowanym na platformach podłogowych CMF-EV i CMF-B EV, opracowanych specjalnie na potrzeby samochodów elektrycznych. Oferta Renault będzie także obejmować gotowe do użytku napędy wodorowe dla pojazdów dostawczych.
W gamie Renault pojawi się dwukrotnie więcej zelektryfikowanych modeli. Ale nie tylko. Zmiana pozycjonowania gamy ma pomóc marce odzyskać pozycję lidera w segmencie C i wesprzeć sprzedaż w segmencie B. Do 2025 roku na rynek zostanie wprowadzonych 14 modeli (7 elektrycznych i 7 z segmentu C/D)."
Jak możemy Ci pomóc?
Umów się
na jazdę próbną
Umów się
na wizytę
Skontaktuj się
z nami