Auto-zięba

RENAULT MEGANE E-TECH, CZYLI NIEPRZERWANY ROZWÓJ EKOSYSTEMU W ZAKRESIE POJAZDÓW WYŁĄCZNIE ELEKTRYCZNYCH

środa, 19 października 2022

RENAULT MEGANE E-TECH, CZYLI NIEPRZERWANY ROZWÓJ EKOSYSTEMU W ZAKRESIE POJAZDÓW WYŁĄCZNIE ELEKTRYCZNYCH

      W niepewnych czasach, co do cen różnych nośników energii, w tym elektrycznej, chyba nie do końca klienci samochodów napędzanych wyłącznie silnikami elektrycznymi są przekonani o właściwym wyborze samochodu na przyszłość. Niemniej jednak, nie patrząc w ów przyszłość - nieprzewidywalna i niestabilna pod wieloma względami może okazać się jedyną słuszną drogą spełniającą szereg, czasami wzajemnie się wykluczających kryteriów, którymi powinien odznaczać się pojazd, który jeżeli nie dziś, to na pewno w niedalekiej przyszłości stanie się standardowym i powszechnym rozwiązaniem zastosowanych w nim technologii i rozwiązań konstrukcyjnych.

Dlatego, pomimo dużego ryzyka związanego z dużymi wahaniami cen na globalnym rynku elektroenergetycznym, grupa Renault postanowiła odsłonić kolejny model sztandarowego modelu Megane, ale tym razem w wersji E-Tech wyposażonego wyłącznie w elektryczną jednostkę napędową. Bez wątpienia Renault Megane - to model, który jest obecny w gamie francuskiego producenta samochodów od dwudziestu sześciu lat, na przestrzeni czterech generacji.

Elektryczny Megane E-Tech zachowuje i optymalizuje charakterystyczne cechy tej serii pojazdów, dzięki którym każda generacja samochodów Megane była punktem odniesienia dla danego segmentu odznaczając się dużą przyjemnością z jazdy, wysokim komfortem jego prowadzenia i podróżowania, jak też zoptymalizowaną przestrzenią dla kierowcy i  pasażerów wraz z  pojemnym bagażnikiem oraz ponadczasowym designem.


    Elektryczny Renault Megane E-Tech to pierwszy tak wysoko zaawansowany technologicznie model z generacji elektrycznych samochodów francuskiego producenta. Pojazd ten otwiera nowy rozdział w zapoczątkowanej ponad dziesięć lat temu rewolucji elektrycznej, dzięki wykorzystaniu technologii, które Grupa Renault doprowadziła do perfekcji, oraz innych, których jest prekursorem. Zastosowana automatyczna skrzynia biegów (reduktor) z jednym przełożeniem napędzająca przednie koła, zwiększona przestrzeń, większa zwrotność, zmniejszona masa i co się z tym wiąże większy zasięg samochodu, czy też zastosowanie elektrycznego silnika synchronicznego z uzwojonym wirnikiem wzbudzanym z zewnątrz (a nie jak to ma miejsce w innych pojazdach elektrycznych - silnika z magnesami trwałymi) oraz lżejsze i bardziej wydajne akumulatory w porównaniu z konkurencyjnymi rozwiązaniami stosowanymi w innych samochodach - to tylko część bardzo nowoczesnych technologii i rozwiązań technicznych, które Grupa Renault zastosowała w swoim elektrycznym modelu.

Zatem dwa prezentowane elektryczne modele Renault Megane o oznaczeniach EV40 (Electric Vehicle) o mocy znamionowej 130 KM i momencie obrotowym 250 Nm oraz EV60 o mocy aż 220 KM i momencie 300 Nm, to bez wątpienia samochody zasługujące na uwagę spośród szerokiej gamy pojazdów napędzanych wyłącznie silnikami elektrycznymi. Pierwszy model dzięki zastosowaniu wysokopojemnościowego akumulatora o pojemności 40 kWh umożliwia jazdę na maksymalną odległość około 300 km, a drugi dzięki akumulatorowi o pojemności 60 kWh na pokonanie, w sprzyjających warunkach drogowych - 450 km odcinka drogi. Warto w tym miejscu także zaznaczyć, że na chwilę obecną, jedynie Renault zastosował ładowarki pokładowe dla swoich pojazdów (trójfazową prądu przemiennego AC o mocy 22 kW do której dołączona jest ładowarka prądu stałego DC o mocy 85 kW w modelu EV40 oraz trójfazową prądu przemiennego AC o mocy 22 kW z dołączoną ładowarką prądu stałego DC o mocy 130 kW w modelu EV60), które stanowią ich standardowe wyposażenie. W tym przypadku przybliżony czas ładowania akumulatora od 0 do 80% z publicznej stacji ładowania 22 kW przy wykorzystaniu ładowarki pokładowej 22 kW wynosi odpowiednio 2 lub 3 godziny, a na stacji szybkiego ładowania prądem stałym około 30 minut.

Oczywiście istnieje także możliwość ładowania obu pojazdów elektrycznych w domu, z klasycznego gniazdka prądu jednofazowego, które jest pod napięciem 230V i przez które może teoretycznie przepłynąć, przez cały cykl ładowania, prąd o maksymalnym natężeniu 10A (czyli o mocy 2,3 kW), ale w tym przypadku należałoby się liczyć odpowiednio z ponad 17 lub 26 godzinnym procesem ładowania akumulatora od 0 do 100%. Jednakże zastosowanie w domu gniazdek typu już „WallBox” o mocy 7,4 kW zmniejsza znacząco proces ładowania akumulatorów, obu elektrycznych modeli Renault Megane, odpowiednio do około 6 i 8 godzin. Trzeba jeszcze dodać, że moc ładowania akumulatora zmniejsza się wraz z upływającym czasem, szczególnie pod koniec procesu, co w połączeniu z niską temperaturą zewnętrzną powietrza wpływa na wydłużenie czasu jego ładowania.

    Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że zaproponowana przez Renault moc silnika na poziomie 130 KM (96 kW) doskonale nadaje się do codziennej jazdy. Dzięki zaś natychmiastowo dostępnemu momentowi obrotowemu silnik zapewnia mocne i wysokie przyspieszenie zaraz po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Z kolei silnik o mocy 220 KM (160 kW) spodoba się kierowcom lubiącym bardziej dynamiczną jazdę. Zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego sprawia, że przyspieszenie jest bardziej odczuwalne przez kierującego pojazdem i utrzymuje się nawet przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Zatem elektryczny Renault Megane E-Tech zapewnia to, co najważniejsze w samochodzie elektrycznym, a mianowicie: wystarczającą pojemność akumulatora, szybkość jego naładowania, aspekt ekologiczny, poziom wyposażenia i cichą jazdę w trakcie podróżowania. W tym miejscu warto zaznaczyć, że szybkie lub ultraszybkie stacje ładowania prądem stałym DC stanowią około 33% wszystkich stacji, a wolne ładowarki AC (z prądem przemiennym) 67%. Wiele wskazuje też na to, że w ciągu najbliższych lat infrastruktura do ładowania samochodów elektrycznych znacznie się powiększy.

      Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy do odbycia jazdy próbnej jak też osobistego zapoznania się z bogatą ofertą  modeli samochodów marki Renault Megane, a w szczególności jego nowych elektrycznych egzemplarzy występujących w różnych wersjach silnikowych i wyposażenia, w salonie głównym Renault Auto-Zięba mieszczącego się w Katowicach przy ulicy Kościuszki 257.

Zapraszamy Państwa do odwiedzenia naszego salonu z tą większą przyjemnością, iż marka Renault zawsze stawia na rozwiązania adekwatne do zamożności portfeli swoich potencjalnych klientów oferując im samochody na miarę ich oczekiwań, łącząc wyważony stosunek ceny samochodu do jego atrakcyjności, dzięki wielu zastosowanym funkcjom ułatwiającym podróżowanie, dużej przestronności wnętrza, bogatego wyposażenia i wydajnych, ekologicznych silników elektrycznych.

      Podsumowując można stwierdzić, iż nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne zastosowanych silników elektrycznych, uniwersalna stylistyka nadwozia, dużo opcji doposażenia pojazdu czy wreszcie w miarę tania jego eksploatacja - to bezsprzecznie główne zalety nowych modeli Renault E-Tech, przy której nie da się być obojętnym planując w niedalekiej przyszłości zakup nowego, a przy tym bardzo uniwersalnego i wszechstronnego samochodu ukierunkowanego na nowe trendy i rozwiązania stawiające na pierwszym miejscu ekologię środowiska w parze z wysoko rozwiniętą techniką motoryzacyjną.

 

Tekst dr inż. Piotr Gustof

Politechnika Śląska Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej

Dyrekcja Techniczna Obiektu Auto-Zięba

Nasz zespół

Zdjęcie Michalina Radosz-Blumkowska

Michalina Radosz-Blumkowska

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów

m.radosz@autozieba.eu 696 404 464 WIDEO ROZMOWA wybierz numer
Zdjęcie Darek Grządziel

Darek Grządziel

Specjalista ds. Sprzedaży samochodów

d.grzadziel@autozieba.eu 698 906 648
Zdjęcie Łukasz Maciaszek

Łukasz Maciaszek

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów

l.maciaszek@autozieba.eu 539 929 279
Zdjęcie Adam Radecki

Adam Radecki

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów

a.radecki@autozieba.eu 600 885 533
Zdjęcie Anna Smolarczyk

Anna Smolarczyk

Specjalista ds. Sprzedaży Finansowania i Ubezpieczeń

a.smolarczyk@autozieba.eu 604 525 999
Zdjęcie Mariola Kania

Mariola Kania

Specjalista ds. Sprzedaży Finansowania i Ubezpieczeń

m.kania@autozieba.eu 604 17 99 43
Zdjęcie Katarzyna Fritsch

Katarzyna Fritsch

Sprzedawca ubezpieczeń komunikacyjnych

k.fritsch@autozieba.eu 696 404 451
Zdjęcie Jacek Olszówka

Jacek Olszówka

Szef sprzedaży samochodów nowych

j.olszowka@autozieba.eu
Zdjęcie Jarosław Madej

Jarosław Madej

Szef serwisu mechanicznego

j.madej@autozieba.eu 600 88 55 11
Zdjęcie Maciej Ociepka

Maciej Ociepka

Szef Serwisu Blacharsko-Lakierniczego

m.ociepka@autozieba.eu 696 404 460