Kadjar - większy brat Captura. Ma wypełnić lukę w segmencie crossoverów pomiędzy Capturem a Koleosem. Kadjar to crossover czyli krzyżówka nawet w nazwie. Kad - nawiązuje do słowa "quad" co ma łączyć go z dwuosiowym napędem. Jar wywodzi się z angielskiego słówka "agile czyli zwinny oraz "jaillir" oznaczający "pojawiający się z nienacka".
Kompaktowy Kadjar aby wpasować sie w segment C ma 4,45 metra długości, 1,84 metra szerokości i 1,6 metra wysokości. Oparty jest na płycie podłogowej CMF inspirowanej Nissanem Qashqai (japońska marka jest częścią koncernu Renault) .
Kadjar ma sprawdzać się zarówno w mieście jak i na otwartym terenie. Oferuje wersję z napędem 4x2 jak i 4x4. Nie podano jeszcze dokładnych danych technicznych, jednak możemy się spodziewać 4 rodzajów silnika dwóch benzynowych 1,2 i 1,6 turbo a także dieseli o 1,5 i 1,6. Mocniejszy diesel będzie wyposażony w dwie turbosprężarki dzięki czemu osiągnie moc 160 KM.
Prężna sylwetka i duży 472l bagażnik pozwala na uniwersalne zastosowanie tego "charakternego" samochodu. Tylna kanapa będzie się składać w stosunku 60 : 40. Istnieje także możliwość położenia na płasko przedniego fotela pasażera co pozwoli na transport dużych przedmiotów. Kadjar występował będzie tylko w wersji 5 osobowej, 7-miejscowy wariant nie jest planowany. Inteligentne rozwiązzania w postaci asystenta kierowcy, automatu parkującego, kamery cofania oraz asystenta pasa ruchu będą osczywiście dostępne w Kadjar'ze. Rozrywkę zapewni system R-Link 2 z 7-calowym ekranem multimedialnym oraz bieżącym dostępem do sieci.
"Dare to live" odważny by żyć to hasło reklamowe Kadjara.