NAPĘD ELEKTRYCZNY TO PRZYSZŁOŚĆ
piątek, 18 lipca 2014Coraz częściej przeglądając katalogi poszczególnych modeli do dobrze znanych określeń diesel czy PB można znaleźć symbol pioruna. Oznacza to napęd elektryczny. Renault akurat na tym polu może i ma się czym chwalić.
Popyt na samochody elektryczne jest, ale właśnie tutaj, jak w żadnej innej grupie pojazdów, nic tak nie kształtuje rynku jak rządy poszczególnych państw. Właśnie od tego, jakie korzyści podatkowe zaproponują organy ustawodawcze, zależy popyt. Nic dziwnego, ponieważ z reguły są to pojazdy droższe od tych z klasycznymi spalinowymi silnikami. Mimo że minie zapewne od kilku do kilkunastu lat, zanim samochody elektryczne staną się normalnym składnikiem flot samochodowych, to koncern Renault już teraz ma w ofercie trzy pojazdy elektryczne. Łączy je ekologiczny rodzaj napędu, a dzieli prawie wszystko. Już teraz warto odwiedzić koncesjonera i po prostu sprawdzić zalety elektrycznych samochodów Renault. Ponieważ jest to silny trend w motoryzacji. Warto także dodać, że poza zainwestowaniem sporych pieniędzy przy zakupie tego typu pojazdów, odwdzięczają się one bardzo niskimi kosztami eksploatacji. Mają także jeszcze jedną zaletę, mianowicie stanowią doskonałą wizytówkę firmy. Jako nowoczesnej i ekologicznej. Zobaczmy więc, jakie elektryczne modele Renault możemy kupić.
Twizy
Najmniejszy i zdecydowanie najbardziej efektowny z całej gamy elektrycznych Renault, zdecydowanie dedykowany klientom, dla których samochody flotowe to coś więcej niż tylko pozycja w Excelu. Zdecydowanie największą zaletą Twizy jest cena, ponieważ pojazd ten możemy kupić za około 8 tysięcy euro. Możemy do tej wersji dokupić wyposażenie opcjonalne, ale nawet wtedy cena nie powinna przekroczyć 10 tysięcy euro. Z ważnych informacji, jest to samochód o zasięgu 100 km (w cyklu miejskim ECE-15) i mocy 17 KM. Prędkość tego czterokołowca to 80 km/h. Wartości nie są imponujące, jeżeli porównamy je do samochodów spalinowych. Ale badania przeprowadzone przez liczne instytucje pokazują, że 80% kierowców pokonuje dziennie dystans nie większy niż 50 km.
Oczywiście, nie jest to samochód dla przedstawiciela handlowego, ale dla kogoś, kto pracuje w mieście. Widok managera, zamiast na skuterze czy rowerze, w Twizy już niedługo nie powinien być rzadkością na ulicach europejskich miast.
ZOE
Jakże odmienny samochód od Twizy. Patrząc na ten model, zarządca parku samochodowego może mieć już mniejsze problemy z przekonaniem do jego zakupu przełożonego. Ponieważ to pełnoprawny samochód miejski, czyli oferujący możliwość przewiezienia do pięciu osób. Także cena wciąż, pamiętając, że mówimy o nowoczesnym samochodzie elektrycznym, pozostaje na rozsądnym poziomie – około 21 tysięcy euro.
ZOE jest pierwszym wielkoseryjnym samochodem elektrycznym z homologowanym, według standardu NEDC, zasięgiem powyżej 200 km dzięki unikalnemu systemowi Range OptimiZEr, oferowanemu w standardzie we wszystkich elektrycznych modelach Renault. W jego skład wchodzą trzy zasadnicze innowacje techniczne: układ hamulcowy nowej generacji z odzyskiwaniem energii podczas hamowania, pompa ciepła oraz opony Michelin ENERGY TM E-V.**
Czynniki wpływające na zasięg pojazdu
Podobnie jak w przypadku aut spalinowych, na rzeczywisty zasięg największy wpływ mają takie czynniki jak: prędkość, ukształtowanie powierzchni, styl jazdy kierowcy oraz korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji.
Rzeczywisty zasięg ZOE wynosi od 100 do 150 km. Na przykład na trasach podmiejskich użytkownik będzie mógł pokonywać dystanse w granicach od 100 km w niskich temperaturach do 150 km w temperaturach umiarkowanych. Prędkość maksymalna ZOE wynosi 135 km/h, ale należy pamiętać, że jadąc z takimi wartościami, zasięg spadnie.
Kangoo Z.E.
Tak jak pisaliśmy, Renault ma bardzo różnorodną ofertę samochodów elektrycznych. Chyba z największym zainteresowaniem ze strony fleet managerów spotka się model Kangoo Z.E. W pełni elektryczny samochód dostawczy. Jest oszczędny, cichy i wydajny, a to dotychczas zalety raczej samochodów osobowych. W tym samochodzie nie musimy zmieniać biegów, ponieważ tak skonstruowany jest układ przeniesienia napędu. Faktyczny zasięg Kangoo Z.E. to około 130 km, ale przy zastosowaniu niektórych rozwiązań eco-drivingu można pokusić się o lepsze wartości. W trybie standardowym pełne ładowanie Nowego Kangoo Z.E. zajmuje od 6 do 9 godzin. Kabel do ładowania, wchodzący w skład standardowego wyposażenia, umożliwia łatwe podłączenie samochodu bądź do domowego terminala naściennego, bądź w miejscu pracy lub do terminala w miejscu publicznym. Aby w pełni spełnić potrzeby firm, Renault opracowało ofertę ryczałtów obejmujących wynajem akumulatora. Dzięki temu można skorzystać z najlepszych innowacyjnych rozwiązań technologicznych i specjalnej oferty usług po najlepszej cenie. Oferta obejmuje w standardzie m.in. całodobową i całoroczną assistance w przypadku awarii (również awarii zasilania) czy 5-letnią gwarancję (do 100 tys. km) na silnik.
Teraz odpowiemy zapewne na pytanie, które nurtuje wielu flotowców: czy ten samochód jest w pełni funkcjonalnym samochodem dostawczym? Kangoo Z.E. jest produkowane w fabryce w Maubeuge we Francji na tej samej linii produkcyjnej co model Kangoo oraz Kangoo Express. Dzięki bogatym możliwościom zmiany konfiguracji, dysponuje objętością ładunkową sięgającą 4,6 m3 i ładownością 650 kg. Jest dostępne w trzech wersjach nadwoziowych: Kangoo Z.E. 2-miejscowe, Kangoo Maxi Z.E. 2-miejscowe oraz Kangoo Maxi Z.E. 5-miejscowe. Podobnie jak jego spalinowy odpowiednik, Kangoo Z.E. dysponuje licznymi możliwościami zabudowy i adaptacji, pozwalającymi spełnić nawet najbardziej wyszukane potrzeby klientów flotowych. Cała gama Kangoo Z.E. jest objęta 2-letnią gwarancją bez limitu przebiegu, a elektryczny zespół napędowy (silnik + reduktor) gwarancją 5-letnią lub na 100 000 km przebiegu. Akumulator litowo-jonowy jest natomiast objęty gwarancją przez cały okres użytkowania samochodu. Jedną z ciekawszych wersji dla klientów korporacyjnych na pewno jest Kangoo Maxi Z.E. Wersja 5-miejscowa, zaprojektowana na bazie przedłużonego Kangoo Maxi Z.E., jest w całości przeszklona. Wyposażono ją w tylną kanapę montowaną w kombivanie Kangoo, dzięki czemu jest czymś więcej niż samochodem dostawczym. Można nim przewieźć pięć osób w pełni komfortowych warunkach, a jednocześnie mamy do dyspozycji przestrzeń ładunkową wynoszącą 1,3 m3 (dającą się zwiększyć do 3,4 m3 po całkowitym złożeniu tylnej kanapy).
Akumulator
Do zasilania swojej gamy modeli Z.E., Renault wybrał akumulatory litowo-jonowe, których technologia zapewnia największą wydajność i wytrzymałość. Akumulatory te nie mają efektu pamięci, mogą być zatem doładowywane w dowolnym momencie, niezależnie od pozostałego zapasu energii. To informacja szczególnie ważna dla flotowców, ponieważ w różnych firmach te samochody mogą pokonywać bardzo zróżnicowane trasy. Dla kierowców ważne, że w każdym momencie mogą podładować swój samochód służbowy.
Teraz prawdziwa gratka dla tych fleet managerów, którzy są zwolennikami wynajmu. Niezależnie od formuły nabycia samochodu (zakup lub wynajem), akumulator jest zawsze wynajmowany. Renault zapewnia pełną obsługę akumulatora przez cały cykl jego życia – od produkcji po recykling, dzięki czemu klient może w pełni korzystać z następujących zalet tego rozwiązania, jakim jest wynajem:
- W ramach umowy wynajmu akumulatora użytkownik otrzymuje gwarancję dysponowania w każdej chwili w pełni sprawnym akumulatorem o wystarczającej pojemności, zawsze powyżej 75% pojemności początkowej.
- Wynajem akumulatora pozwala zagwarantować atrakcyjną cenę zakupu samochodu (bez akumulatora), porównywalną z ceną samochodu z silnikiem wysokoprężnym tej samej kategorii.
- Spersonalizowane doradztwo, dotyczące formuły wynajmu w zależności od rocznego przebiegu oraz okresu, na jaki nabywca zamierza podpisać umowę abonamentową z możliwością jej modyfikacji w dowolnym momencie w razie zmiany potrzeb. Ważne jest także to, że ZOE możemy podładować w specjalnych stacjach ładowania, ale także z tradycyjnego gniazdka.
Nie powiedzieliśmy o jeszcze jednej zalecie samochodów elektrycznych. Ich przekazanie pracownikowi może wiązać się z formą nagrody i być doskonałym motywatorem do bezpiecznej ekologicznej jazdy. Ufundowanie, na przykład, w układzie rotacyjnym ZOE jako nagrody za najbardziej ekonomiczną jazdę, może przyczynić się do tego, że wszyscy kierowcy będą jeździć oszczędniej.
Możemy w swojej flocie zapewnić samochody elektryczne z gamy Renault z trzech różnych segmentów. Od małego i futurystycznego Twizy, przez całkowicie praktyczne i funkcjonalne ZOE, aż po w pełni dostawcze Kangoo. Tylko, decydując się na zakup któregokolwiek z tych modeli, pamiętajmy, aby obowiązkowo kupić także płytę zespołu AC/DC, bowiem żaden inny zespół nie pasuje tak do tych samochodów, jak właśnie ten.
Źródło: materiały Renault Polska
Jak możemy Ci pomóc?
Umów się
na jazdę próbną
Umów się
na wizytę
Skontaktuj się
z nami